16 Mayıs 2007 Çarşamba

Çilekli Pasta





Sevgili arkadaşlarım.. Elim kolum tutmuyo pazar gününden beri. Neden mi? Hani benim meşhurrrr bi Sevinç ablam var ya.. Evine mangala gitmek için içinde bahane olarak İstanbulun fethinden, kalemin icadına kadar özel günlerin ve haftaların bulunduğu yeni bir takvim hazırlıdağımız Sevinç abla. Heh işte meğer Sevinç ablamın evinde de bilgisayar varmış ve benim sayfamı takip ediyomuş.. Ve bu bahaneler içeren takvimden haberdar olmuş tabi.. Senmisin anneler gününü bahane edip kapısına dayanan:)) Kızlar valla billa ben diyim iki siz diyin üç köfte yedim yemedim. Tutuşturdular elimize çim biçme makinası kazma kürek tırpan ne varsa. Bahçede güneşin altında ırgatlık yaptırdılar saatlerce. Bir ara kaçmaya çalıştık ama kapının önüne 2 köpek almışlar dobermanmıdır pitbull mudur salyaları aka aka hırlayınca yemedi tabi. Gerisin geri döndük :) Kocamın elleri su topladı. Ben de vücudumda daha önce varlığından haberdar olmadığım kaslarımla tanışdım:)) Siz siz olun duygularınızı ve düşünceleriniz deşifre edicek yazılar yazmayın:))) Hayır elbet bi gün yüzyüze gelirsiniz. Cezası 2 dönüm arazinin çimini biçmektir. Ben diyim .. Yaşadık gördük ..




Bir Dost :))

Neyse 4 kas gevşeticiden sonra bugün kendime geldim biraz. Düşen kan şekerim için bi pasta yapiim dedim.


Malzeme:

3 yumurta
3 fincan toz şeker
4 fincan un
Yarım çay bardağı süt
1 çorba kaşığı sıvıyağ
1 Vanilya
1 kabartma tozu

Kreması için:

4 bardak süt
3 fincan un
2 fincan toz şeker (arzunuza göre ayarlayabilirsiniz)
2 paket vanilya
2 tatlı kaşığı margarin

Süslemek için
:
Çilek
Dr. oetker ahududu sosu (üzerindeki tarife göre hazırlanmış)


Hazırlanışı:

Önce krema malzemelerimizi bir tencerede karıştırıp  ocakta pişiriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Kek malzemelerinden şeker yumurta ve vanilyayı iyice çırpıp  un, kabartmatozu,süt,sıvıyağı ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. Yağlanmış yuvarlak kek kalıbına döküyoruz ve önceden ısıtılmış 170c fırınımızda pişiriyoruz. fırından aldıktan sonra soğumaya bırakıyoruz. Kekimizi bir ip veya kesme teli yardımıyla ortadan ikiye bölüp kremamızdan sürüyoruz üzerine doğranmış çilek koyup diğer keki kapatıyoruz. En üste yine kremamızın tamamını sıvayıp ahududu sosumuzu döküyoruz ve yine çilekle süsleyip buzdolabında 1-2 saat dinlendiriyoruz. ev pastalarının 1 gün dinlenmesi daha güzel sonuç veriyor..

 DOLAPTAN UZAK DURUN :)))

Afiyet olsun..

1 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

mhr ben sızı bu tarıfınızden berı takıp ederım artık bende actım bloğumu takıbe devam bu arada bu tarıfınızı hala cılek zamanı yaparım elınıze sağlık