22 Mayıs 2012 Salı

Şerbetli Kurabiye..



Tatlıdan uzak durduğu halde sürekli tatlı pişirmek hangi akla hizmettir bilinmez ama yiyenler pek memnun halinden:)) Bu tarifin orjinalinde bulunmadığı halde evde kakao kalmadığı için toz çikolatalı puding kullandım. Beklentimi fazlasıyla karşıladı. Kakao değilde çikolata kokan bir kurabiye oldu.. Tarifin orjinali sevgili arkadaşım Nihal'in Lezzet Avcısı sayfasında.

Malzemesi:

50 gram tereyağı
1 yumurta
1 çay bardağı Sıvıyağ
1 Çay Bardağı Toz Şeker
1 Paket toz halinde çikolatalı puding
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
Alabildiğine Un

Şerbeti için:

2 çay bardağı su
2 çay bardağı şeker .. kaynatılıp soğutulucak..

Hazırlanışı :

Kurabiyemizin tüm malzemelerini yoğurup cevizden biraz büyük parçalar halinde koparıp yuvarlayarak  yağlanmış borcama diziyoruz. Önceden ısıtılmış 160c fırında pişiriyoruz. Fırından çıkarıp biraz dumanını atmasını bekliyoruz ve sıcakken şerbete 3-4 saniye batırıp çıkarıyoruz. Soğuduktan sonra servis yapıyoruz.

Ben şerbeti kurabiyeleri yerinden oynatmadan kaşıkla üzerlerine döktüm ve şerbetini çektikten sonra buzdolabına koydum.Üzerine hindistan cevizi serperek soğuk olarak servis yaptım..  

Afiyet olsun..


5 yorum:

Melike - Habibe dedi ki...

malzemenin hepsi evde mevcut halenzemin referanslığında acep yapsammı seninki çok güzel olmuş acep benimkide olarr mı ? :) ellerine sağlık halenzemm

Unknown dedi ki...

Ellerinize emeklerinize saglik tek kelime mükemmel görünüyor afiyetler olsun .

Adsız dedi ki...

Çikolata kokan nasıl güzel olmuştur amaa =) Ellerine sağlık canım...
lezzetavcısı

Burcu Kayhan dedi ki...

Kurabiyeler nefis görünüyor, ellerine sağlık.Sevgiler:)

Disalce dedi ki...

kakaolu puding iyi olmuş..tadını bildiğimden bu halininde nasıl harika olacağını tahmin ediyorum..devrem süpersin .nefis görünii..:))